Program

Zobacz Tabelę Programową! – Przeczytaj opisy atrakcji!

Tabela programowa –> do ściągnięcia tutaj <–

 

1. Szkolni pedagodzy – Aleksandra Błaśkiewicz

Wielcy nieobecny większości anime. Jak wielu dram można byłoby uniknąć, gdyby sytuacją bohaterów zainteresował się przygotowany do tego człowiek? Czy zachowanie niektórych młodych sportowców nie powinno wzbudzić niepokoju pracowników szkoły? Głowni bohaterowie sportowych anime, przeżywający wzloty i upadki – wiara w horoskopy, bycie zdolniejszym od kolegów czy traumatyczne przeżycia z dzieciństwa, które kładą się cieniem na grze. Co się dzieje, kiedy autor skupia się tylko na sporcie, jednocześnie tworząc bohaterowi niesprzyjające warunki rozwoju? Jeśli jesteś ciekawy, jak wielu „dramatycznych” akcji można było uniknąć, gdyby w odpowiednim momencie interweniował pedagog, to serdecznie zapraszam.

 

2. Panel dyskusyjny o Sword Art Online – Marcin Grupiński

Sword Art Online to japońska seria ilustrowanych powieści obejmująca tematykę wirtualnej rzeczywistości. Na jej podstawie powstało mnóstwo mang, gier wideo, dwie serie anime (trzecia znajduje się w produkcji) oraz pełnometrażowy film. Rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości jaki nastąpił w ostatnich latach wskazuje, że już wkrótce będziemy świadkami prób implementacji systemu pełnej wirtualnej rzeczywistości, w którym ciało pozostaje w bezruchu, a umysł pracuje na możliwie najwyższych obrotach.

 

3. Animowane adaptacje dzieł klasyków mangi – Piotr „vries” Tokarz

Komiksy starych mistrzów czasami potrafią trącić myszką. A co z animowanymi adaptacjami? Czy udało się je dostosować do obecnych czasów? A może to zupełnie niepotrzebne? Na tej prelekcji postaram się przybliżyć adaptacje klasyków mangi.

 

4. Czy nowe anime zeszły na psy? – Piotr „vries” Tokarz

Od dawien dawna, ludzkość dręczyło jedno niezmienne pytanie „Czy stare jest lepsze niż nowe?”. Sporo osób narzeka na to, że anime są coraz gorsze. A może to tylko iluzja i dawnymi czasy było bardzo podobnie? Na te i inne pytania postaramy się znaleźć odpowiedź.

 

5. Top 100 anime według NHK – Piotr „vries” Tokarz

Na stulecie powstania anime narodowa telewizja Japonii stworzyła ankietę internetową, mającą na celu wyłonić najlepsze anime w historii. Jako że ankiety internetowe często mało wspólnego mają z rzeczywistością, porównamy tą ankietę z inną, przeprowadzoną w w 2005 roku przez Asashi TV w formie ankietowej.

 

6. Konkurs Muzyczny „Time Attack” – Muzyka z Gier – Łukasz „Luke The Ripper” Kopel

Na moim konkursie wystawiona zostanie na próbe nie tylko wasza wiedza, ale i szybkość decyzji. Czekają na was 4 rundy, a w każdej z nich 10 minutowy utwór poskładany z 20-sekundowych kawałków muzyki z przeróżnych gier, i w ciągu tych 20 sekund musicie nie tylko odgadnąć co to za gra, ale i zdążyć to napisać. Niczym w samej grze, w pierwszej rundzie zaczniemy od poziomu „Easy”, gdzie gościć będą najpopularniejsze tytuły czy te z bardzo rozpoznawalną muzyką. Następnie przejdziemy do rundy „Normal” gdzie poziom trudności będzie już trochę wyższy, ale nie frustrujący, żeby wszystko zwieńczyć rundą „Hard”, gdzie to poznacie utwory z najbardziej niedocenianych i mało znanych gier jakie udało się znaleźć, które będą wam się śnić po nocach gdy to będziecie żałować, że nigdy tych tytułów nie doceniliście… ee, choć tak naprawde to nie. Poziom „Hard” będzie szczerze powiedziawszy złożony z utworów typu „easy” lub „normal”, jednak nie w formie oryginalnej a zremixowanej dla utrudnienia. A po wszystkim, gdy przebrniemy już przez wszystkie poziomy trudności, czeakać na was bedzie jeszcze czwarta „Special” runda, pod której tajemnicza nazwą kryje się hołd ostatnim 3 dekadom wśród gier, upamietniający najbardziej znamienne tytuły od roku ’87 aż po ’16.

 

7. Konkurs Muzyczny „Time Attack” ~ Muzyka z Anime – Łukasz „Luke The Ripper” Kopel

Na moim konkursie wystawiona zostanie na próbe nie tylko wasza wiedza, ale i szybkość decyzji. Czekają na was 4 rundy, a w każdej z nich 10 minutowy utwór poskładany z 20-sekundowych kawałków muzyki z przeróżnych anime, i w ciągu tych 20 sekund musicie nie tylko odgadnąć co to za gra, ale i zdążyć to napisać.
Tym razem, niczym w odcinku anime, w pierwszej rundzie posłuchacie sobie przerożnych openingów, po czym w rundzie drugiej rundzie zmierzycie się z bgm’ami, przygrywajacymi nam w trakcie odcinka, by zakończyć kolekcją endingów, których może dzięki temu nauczycie się nie skipować. Całość zostanie zwienczona czwartą, specjalna rundą, zawierającą muzyke z ostatnich 30 lat, a konkretniej z anime od roku 87 aż do ’16, swego rodzaju hołd najbardziej znamiennym tytułom tego okresu.

 

8. Marvel & DC Games – The Good, The Bad, And The Ugly (Part 1 ~Marvel; Part 2 ~ DC) – Łukasz „Luke The Ripper” Kopel

Gdy coś staje się popularne, każdy chce ukroić swój kawałek tortu Jedni zrobią adaptację, licząc na łatwą kasę z popularnej marki. Mogą się do tego zadania przyłożyć lub zwyczajnie zepsuć markę brakiem zaangażowania. Drudzy zrobią adaptację, ponieważ dana seria ich zainspiruje i również mogą to zrobić dobrze lub całkowicie zepsuć markę, gdy ich wena nieco poniesie.
Przy każdym medium znajdzie się kilku twórców z obu kategorii, oraz przynoszących oba rezultaty, w efekcie czego mamy na każdym rynku niemałą liczbę adaptacji dobrych, złych, oraz tych całkowicie okropnych.
My zaś skupimy się na growych adaptacjach popularnych serii Marvela oraz DC, na podstawie zarówno samych komiksów, jak filmów czy seriali, które same są adaptacjami, z czasów zarówno zamierzchłych jak i całkiem nowych. Zarówno te gry, o których już słyszeliście, jak i te o których mogliście nie słyszeć.

 

9. The Life and Death of The Blue Bomber, czyli jak wyglądała historia MegaMana – Łukasz „Luke The Ripper” Kopel

Aż ciężko uwierzyć, że od pierwszej gry przedstawiającej przygody MegaMana mięło juz całe 30 lat. Sprawia to, że nawet będąc wielkim fanem, niełatwo jest prowadzić prelekcje o postaci z takim dorobkiem. Można oczywiście przedstawiać gry, których nasz niebieski kolega dorobił się przez te 30 lat całe mnóstwo, od kilku podserii platformowko-strzelanin, od których zaczynał, aż po coraz to dziwaczniejsze spinoffy jak gra planszowa czy wyscigi. Równie dobrze można przedstawić jak swe piętno MegaMan odcisnął zarówno na późniejszych grach jak i całej popkulturze. Można również rozkmniniać dlaczego postać tak rozpoznawalna dorobila się tak wielu mitów i dlaczego wielu fanów nie ma pojęcia jak powstał pomysł na postać oraz kto jest jego prawdziwym tworcą, lub dlaczego seria o tak wielkiej popularności nosi niesławne miano najgorzej sprzedającej się serii Capcomu. Względnie zawsze można spróbować przekazać to wszystko po trochu na jednej prelekcji, co postaram się zrobić i mam nadzieję, że zjawicie się, by tego posłuchać.

 

10. Historia Serii Fire Emblem – Bartłomiej „Kaiten” Barczyk

Seria ostatnimi laty wyłapała trochę więcej popularności, a to za sprawą gier wydanych na 3DS’a oraz apki na Androidy i IOS. Dlatego też wiele osób zwyczajnie może nie wiedzieć o przeszłości serii, szczególnie kiedy weźmie się pod uwagę, że w Europie jak i USA pierwsza gra z serii jaką zobaczyliśmy miała tak naprawdę w Japonii numerek „7”. Na tej prelekcji chciałbym pokazać przeszłość serii, objaśnić konkretne mechaniki, kolejno pokazać co każda część oddała do następnej, jak i zwięźle objaśnić fabułę każdej z części. Prelekcja będzie kierowana do świeżaków z serią jak i dla weteranów oraz osób, które kiedyś o tym całym FE słyszały, ale nie zgłębiały bliżej tematu. Myślę, że może być ciekawie!

 

11. Panel o łysej pale – Marcin „Lomez” Zemlik; Paulina „Tencza”

Jak to się stało, że anime które przeczy jakiemukolwiek shonenowi zdobywa serca fanów shonenów na całym świecie? Jaki sens jest walczyć, gdy wszystko ginie za jednym uderzeniem? Czy drugi sezon anime będzie lepszy od pierwszego? Czy webcomic będzie kontynuowany? Czy kiedykolwiek Genos przestanie być workiem do bicia? Jeśli pytania cię zainteresowały, to wbijaj na panel o superbohaterze klasy C.

 

12. Panel dyskusyjny Berserk – Marcin „Lomez” Zemlik; Paulina „Tencza”

Panel na którym chcielibyśmy z wami porozmawiać na temat wybitnej mangi seinen jaką jest dzieło Kentaro Miury o wzniosłym tytule Berserk. Chcielibyśmy poruszyć z wami tematy pięknej sztuki rysowania mangi, zawiłości fabularnych w intersującym świecie oraz ponarzekać na nowe anime i wyjaśnić dlaczego podczas jego oglądania mieliście ochote na wymioty 😀

 

13. Cosplay – Bartosz Przybyłka

Chcesz zacząć swoją przygodę z cosplayem lub jesteś w tym nowy? A może po prostu chcesz uzupełnić swoją wiedzę? Jeśli tak to jest to panel na którym musisz się pojawić. Poznasz na nim wady, zalety oraz zastosowanie różnych materiałów wykorzystywanych do tworzenia strojów. Dowiesz się również jak dopracować swój występ, od czego zacząć oraz na co uważać.

 

14. Co na głowie czylli fryzury japońskie od okresu Jomon do epoki Meiji – Marzena Alienor Podkowa

Gdy dziś widzimy kogoś po raz pierwszy na podstawie jego ubrania i fryzury możemy zwykle wnioskować o tym jakim typem człowieka jest lub jakiej muzyki słucha (często błędnie), natomiast niewiele dowiemy się o jego statusie majątkowym, klasie społecznej czy zawodzie. W przeszłości widząc kogoś po raz pierwszy bylibyśmy w stanie – znając charakterystyczne dla tego okresu oznaki rangi – dowiedzieć się co robi i z jakiej klasy społecznej pochodzi. W ramach tego spotkania skupimy się głównie na tym, co fryzura i ozdoby głowy kobiet i mężczyzn mówiła o ich statusie społecznym – od okresu Jomon do Meiji.

 

15. Splecione nici czyli kumihimo – Marzena Alienor Podkowa

Kumihimo było kiedyś sztuką użytkową. Dzięki niemu można było dopasować do noszącego ubranie, umocować miecz do pasa, połączyć fragmenty zbroi, odpędzić złe duchy. Dziś kumihimo kojarzy nam się głównie z piankowymi dyskami i koralikową biżuterią. W ramach warsztatów dowiecie się co nieco o historii kumihimo, rolach jakie spełniały „splecione nici” a także nauczycie się pleść kilka rodzajów sznureczków – okrągłych, spiralnych i płaskich – z wzorkami i gładkich. Ze względu na ograniczoną ilość przygotowanych na te warsztaty dysków tylko 30 osób będzie mogło je pleść – pozostali mogą się przyglądać. Zachęcam bardzo do wzięcia udziału w warsztatach, ponieważ monotonne przekładanie włóczek wspaniale uspokaja i pozwala się zrelaksować (o ile oczywiście wszystko idzie dobrze a nić się nie rwie).

 

16. Rozwój cosplayu w Polsce – Ilona Trzop

Zaczynasz przygodę z cosplayem i jesteś ciekawy/a jak wyglądało to kiedyś? A może zajmujesz się tym od lat i sam/a masz coś do powiedzenia w tym temacie? Jak wyglądały prezentacje na scenie? Jaki był poziom? Kiedy pojawiały się nowe materiały cosplayowe? Gdzie dyskutowało się o cosplayu? Co z hejterami? Na te i inne pytania uzyskasz odpowiedź na panelu!

 

17. Przez dziurkę od klucza – Ilona Trzop

Zajrzyj do innego świata przez małą dziurkę od klucza i odgadnij tytuł anime z którego pochodzi ukryty tam screen! Do wyboru trzy stopnie trudności – im mniej widać tym więcej punktów można zdobyć!

 

18. Cosplay – najczęściej popełniane błędy – Ilona Trzop

Jak to mawiają – człowiek uczy się na błędach. Jakie błędy popełnia się przy tworzeniu strojów? Jakie na konwencie? Co może nie wypalić na rundzie jury? Czego lepiej nie robić na scenie? Co może nie wyjść w trakcie sesji zdjęciowej? Wszystkie te tematy poruszę na tym panelu!

 

19. Rysowanie człowieka na podstawie człowieka – czyli krótka lekcja anatomii dla opornych. – Madlen Clavel

Drogi artysto! Tak, oto nadeszła ta wiekopomna chwila, w której czas odłożyć już zdjęcia ulubionych aktorów, reprodukcje scen z filmów i wizerunki postaci z anime. Czas wziąć się za żywego człowieka! Ujarzmić tę ruszającą się non stop bestię i spróbować uwiecznić ją na zawsze w swym śniętym szkicowniku. Jak to zrobić, żeby po piętnastu minutach nie znaleźć się w pokoju bez klamek w kaftanie modnie uwiązanym na plecach? Nie jest to prosta sprawa, ale ufam, żeście odważni i stoczycie razem ze mną bój o cierpliwość i artystyczny rozwój. Będziemy bowiem rysować modela, takiego żywego. Z Top Model, oczywiście 😉

 

20. Hellsing dla smakoszy -Seras & Kirigaya

„Nie od dziś wiadomo, że Kohta Hirano tworzy niezwykłe dzieła. Czy zastanawiałeś się kiedyś co tak naprawdę umieścił w swojej najbardziej znanej mandze? Jakie ciekawostki i tajemnice można jeszcze odkryć w kartach tego komiksu? Do czego nawiązał? Zapraszam na dyskusję ”
czas trwania: godzina

 

21. Mangaka na polskich dróżkach – LittleLadyPunk & Vanitachi

Droga mangaki nigdy nie była usłana różami, zwłaszcza nad Wisłą. Czasem jednak
dostrzegamy światełko w tunelu – czyżby nadjeżdżający pociąg? LittleLadyPunk („ᴉViva laFifa!”) i Vanitachi („Acarya”) opowiedzą o swoich starych i nowych projektach, podzielą
się doświadczeniami z rysowania własnych komiksów i pracy w wydawnictwie
mangowym, zreferują też, jakie wydarzenia na przestrzeni ostatniego roku rzuciły nowe
światło na przyszłość polskiej mangi.

 

22. Manga. Warsztaty tworzenia fabuły i bohaterów – LittleLadyPunk & Vanitachi

Niejeden fan mangi marzy o narysowaniu własnej historii. Jak rozpocząć? Na czym wartosię skupić? Jakie są sposoby tworzenia ciekawych postaci i wciągającej fabuły? Jak zacząć rysować i, co ważniejsze, jak nie przestać? Vanitachi i LittleLadyPunk podzielą się wiedzą, doświadczeniem i anegdotami w tym temacie! Po części teoretycznej odbędą się warsztaty.

 

23. Manga to nie komiks? Czyli co łączy i dzieli fanów Naruto i Batmana? Dyskusja z udziałem publiczności. – Krzysztof Tymczyński

Niejednokrotnie byliśmy świadkami dyskusji o wyższości bądź niższości mang nad innymi formami komiksu. Czy te podziały nadal obecne są wśród fanów opowieści obrazkowych? Co sprawia, że fani amerykańskich oraz japońskich bohaterów nierzadko nie potrafią znaleźć wspólnego, komiksowego języka? O tym właśnie porozmawiamy sobie podczas tego panelu. Kto wie, być może dojdziemy do naprawdę zaskakujących wniosków 🙂
Prowadzący nie czyta dużo mang, ale stara się to zmienić

 

24. Koza najlepszy przyjaciel czyli jak przeżyć apokalipsę – Szjon & Anaid

Nie Wiesz dlaczego zapasowa para skarpet może uratować ci życie? Albo jak uciec z miasta unikając wszystkich? lub ciekawi cie samo przygotowanie do apokalipsy? Ostatecznie, po prostu jesteś ciekawy co robi Koza w naszym tytule? Serdecznie zapraszamy na pogawędkę.

 

25. Niedźwiedź też człowiek, czyli kilka słów o We Bare Bears – Panko

We Bare Bears (po polsku My Bracia Misie) to jedna z nowych produkcji Cartoon Network, która bardzo szybko zyskała grono wiernych fanów. Ale czy jest ona wystarczająco dobra, żeby dorównać takim hitom jak Adventure Time, czy Steven Universe? Jak sam tytuł wskazuje, przedstawia ona perypetie trzech przesympatycznych niedźwiedzi żyjących w barłogu na obrzeżach Dan Francisco, których celem jest zdobycie mnóstwa przyjaciół i… bycie popularnym w internecie? Od kiedy to misie potrafią pisać blogi i nagrywać filmiki? Zapraszam na prelekcję gdzie przekonasz się, czego jeszcze nie wiesz o tych wspaniałych i majestatycznych zwierzętach!

 

26. CSI: Anime, czyli Wright, Layton, Danganronpa i Zero Escape – Krzysztof Przetacznik

Jeśli słysząc „handheld” myślisz jedynie „platformówki, strzelanki i bijatyki” to możesz się mocno zdziwić. Jeśli niestraszne Ci są zawoalowane fabuły, bloki tekstu, irytująco skomplikowane łamigłówki – a okraszenie całości charakterystyczną japońską stylistyką, boską muzyką i „animowatością” jest dla Ciebie jedynie zaletą – wpadnij posłuchać o GŁOŚNYM prawniku, detektywie-dżentelmenie, różowej krwi i zrozum dlaczego boję się otwierać drzwi z czytnikami kart. Dowiesz się też czy warto studiować prawo i jakim cudem dyskusja o krystalizacji gliceryny może wywołać ciarki i niepokój u gracza.

 

27. A gdyby tak rzucić to wszystko i hodować rzepę…? – Krzysztof Przetacznik

Co powstanie gdy do jednego gara wrzucimy symulator farmy, dating sim, hodowlę zwierząt, dodamy szczyptę akcji i proekologiczną fabułę? Powstaną tytuły takie jak Stardew Valley, Harvest Moon czy Rune Factory, które pokazują że czasem najlepszą rozrywką i odpoczynkiem po długim dniu jest niekoniecznie rozwalanie wszystkiego z bazooki, lecz radość z wielkiego zbioru kapusty. Nie wierzysz? Okej, podbijam stawkę o nową maszynkę do majonezu. Przyjdź i przekonaj się co zauroczyło graczy z całego świata którzy porzucili inne gry by hodować, romansować i odkrywać sekrety wsi w tej nietypowej odmianie symulacji kapitalizmu.

 

28. Ale chemia! – czyli o alchemii i zielarstwie w grach słów kilka – Krzysztof Przetacznik

ie, nie zawsze musi to wyglądać na zasadzie „uderzaj trzema kwiatkami o siebie aż nie powstanie mikstura”. Różne gry różnie podchodziły do tego tematu – mniej lub bardziej udanie – ale jakie ma to pokrycie w rzeczywistości? Opowiem o historii chemii, alchemii i zielarstwa, o aspektach zarówno filozoficznym jak i materialnym tej nauki oraz jej prezentacji w grach komputerowych i konsolowych. Tak, będzie Wiedźmin. Tak, będzie Fullmetal Alchemist. Nie, nie będzie konieczności znajomości układu okresowego na pamięć.

 

29. Handheldy Nintendo (i nie tylko) – ciekawostki techniczne dla wszystkich. Łukasz „Wieszcz” Herb

Nintendo to jedna z niewielu firm, której przenośne konsole dobrze sprzedają się od samego początku aż do dziś. Co sprawiło, że są tak popularne, jak działają te małe komputerki i co gameboy ma wspólnego z kalkulatorem oraz jak bardzo można powiększyć piksele, żeby nikt nie zauważył? Omówimy konsole przenośne różnych generacji, pogramy na ciekawych, zabytkowych egzemplarzach i rozładujemy mnóstwo baterii .

 

30. O dziwo nie tylko suchary, czyli rzecz o tłumaczeniu humoru w mangach Paweł Dybała

Czy wiesz, że czytając polskie wydania mang śmiejesz się (albo i nie) nie tylko z żartów autora, ale i tłumacza? Czy wiesz, że wymyślanie dowcipów na dedlajn mogłoby stanowić całkiem ciekawy pomysł na tortury, a jednocześnie jest tak ciekawym wyzwaniem, że czasem zakrawa o masochizm? O humorze w mangach w świetle trochę naukowym oraz o tłumaczeniu tegoż opowie Paweł Dybała, tłumacz mang dla wydawnictwa J.P.F.

 

31. Steven Universe – bliższe spojrzenie na muzykę – Kelen

Na wyjątkowość serialu Steven Universe składa się wiele aspektów. Jednym z nich jest muzyka, która wzbogaca narrację i charakter postaci. Na prelekcji przyjrzymy się bliżej pracy kompozytorów nad potocznie zwanymi „melodiami z tła”, skupimy się na ich znaczeniu oraz budowie.

 

32. Odrodzenie DC Comics – czym jest? – Kelen

W 2016 wydawnictwo DC Comics zrobiło kolejny krok, aby zrewolucjonizować swoje komiksy – wprowadzono czytelników w nową erę nazwaną „Rebirth”. Nie doszło jednak do standardowego „restartu” (za wyjątkiem numeracji serii zeszytów, poza dwoma wyjąkami) – to ciąg dalszy New 52, jednak z powrotami elementów, za którymi tęskniono. „Odrodzenie” już w tym roku rusza również w Polsce za sprawą wydwanictwa Egmont – przyjdź i dowiedz się, czym ono jest oraz jakich bohaterów spotkasz na naszym rodzimym rynku.

 

33. „Gwiezdne Wojny w telewizji” – Kelen

Od 40 lat Gwiezdne Wojny nieodłącznie kojarzone są z salą kinową. Jednak dość szybko po premierze oryginalnego filmu, świat Star Wars zaczął się rozwijać w zupełnie innym medium: w telewizji. Prelekcja przedstawi historię wszystkich najważniejszych produkcji telewizyjnych związanych ze Star Wars.

 

34. Turniej – Guilty Gear Xrd REV2 – Ekipa Konsolówkowa

Zmierz się o chwałę Nieba lub Piekła w najnowszej odsłonie kultowej serii Guilty Gear! Uznana na całym świecie za swoją rewolucyjną grafikę 3D oraz rozgrywkę produkcja dostarczy nam niezapomnianych wrażeń. Let’s rock!

 

35. Turniej – Tekken 7 – Ekipa Konsolówkowa

Żelaznej Pięści nikomu nie trzeba przedstawiać – siódma odsłona serii to triumfalny powrót największej bijatyki 3D na świecie na swój tron. Teraz twoja kolej by zdobyć tytuł na naszym turnieju!

 

36. Turniej – Chore i Kreatywne – turniej pełnej randomizacji – Ekipa Konsolówkowa

Bijatyki znane są jako gatunek, w którym trzeba być przygotowanym do walki. Na co zdać się mogą jednak godziny w treningu jeśli nie wiesz nawet w jaką grę lub jaką postacią będziesz grać? Wylosuj z puli 15 gier a następnie wybierz losowo postacie i walcz. Adaptacja i determinacja są kluczowe, ale i bez odrobiny szczęścia się nie obejdzie!

 

37. Turniej – inne – Ekipa Konsolówkowa

Oczywiście powyższe turnieje nie są wszystkim co czeka na was podczas konwentu. Zmierzymy się również w mniejszych turniejach we wiele innych gier, między którymi znajdziecie choćby BlazBlue Centralfiction, Under Night In-Birth Exe:late[st] lub Darkstalkers 3. Więcej informacji znajdziecie na miejscu!

 

38. Panel – Chciałbyś zostać wojownikiem? – Ekipa Konsolówkowa

Bijatyki mają reputację gier trudnych – nie jest ona całkowicie błędna. Ta trudność często stanowi największą barierę dla początkujących. Jednak dla osób wtajemniczonych ta „trudność” zmienia się w „piękno” gatunku. Z właściwą pomocą i wskazówkami zdecydowanie prościej dokonać jest tego przejścia, w czym pomóc wam będzie miał na celu ten panel. Poznacie na nim podstawy podstaw bijatyk 2D, wszystkie największe tytuły obecnie dostępne na rynku i jak znajdywać innych pasjonatów gatunku. Zapraszamy serdecznie wszystkich zainteresowanych!

 

39. Panel – Action, Revolution, Challenge: historia ARC SYSTEM WORKS – Ekipa Konsolówkowa

Znani z nieustępującej dedykacji dla popychania bezkompromisowej artystycznej i mechanicznej wizji w swoich grach, firma ARC SYSTEM WORKS odpowiada za wiele z najbardziej uwielbianych bijatyk dostępnych dziś na rynku. Historia twórców serii Guilty Gear i BlazBlue sięga jednak zdecydowanie głębiej – od roku 1988 do dzisiaj firma przeszła przez wiele zmian, projektów i współpracy z gigantami takimi jak Sega, Bandai-Namco i Atlus. Japończyk z Afryki, nieskończone zapasy okularów przeciwsłonecznych i Dragon Ball to jedynie małe próbki tego, co czeka was na tym panelu.

 

40. Panel – Kusoge – dlaczego gramy w słabe gry? – Ekipa Konsolówkowa

„Kusoge” nie jest terminem używanym ekskluzywnie w kontekście bijatyk. Nabiera on przy nich jednak ciekawego zabarwienia. Niektóre gry w gatunku wymagającym ostrożnie zaprojektowanej i precyzyjnej rozgrywki polegają na tym polu tak mocno, że z drugiej strony czeka na nich garstka pasjonatów, którzy gotowi są opanować i wykorzystać każdy najdrobniejszy, zepsuty aspekt rozgrywki do pełna. Co różni te gry od tych, które były po prostu „słabe” lub nawet „przeciętne”? Temu właśnie, na przykładach, przyjrzymy się tu z bliska.